Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

lørdag 6. juli 2013

Terassesnekring og overgrodde hager!

Dagen i dag er fantastisk. Med blå himmel, sol og varmt i tillegg kan det bare ikke bli bedre. Egentlig hadde vi tenkt oss inn til Skånevik på Bluesfestival. Men med det fine være ble det til at vi ble hjemme for å snekre litt før regnværet setter inn igjen.
 Nå er gulvet snart på plass og gjerdet er godt påbegyndt.

Handymannen i aksjon....

I terassegulvet har han laget plantekasser som jeg skal plante noen busker/ små trær i. Så kan de passe seg selv når vi reiser vekk :) Etterhvert skal jeg vise hva som kommer her.....

Selv om terassen er halvferdig og det flyter med materialer har jeg tatt fram to av stolene til det nye hagemøblementet. Det er faktisk første gang jeg har skikkelige hagemøbler, så dette nyter jeg :)

Det var min "hage" så langt...

 Dessverre er det ikke alle som tar like godt vare på huset og hagen sin. I mitt nabolag er det et hus som står til nedfalls.  Uten å vise for mye, kan jeg si at dette er inngangspartiet til eiendommen. Her må en bane seg veg gjennom ugress og vivendel for å komme fram til døra. Det er et trist syn, vi kan snart ikke se huset som står noen få meter fra gata.

Men det vi kan glede oss over fra denne hagen......
er alle blomstrende trær, roser og vivendel som lener seg godt ut over gjerdet. 
Det er iallefall et vakkert syn..

Denne skulle jeg gjerne hatt navnet på, den er bare nydelig. En sånn kunne jeg tenkt meg på terassen.

Den blomstrer lenge også.

Er den ikke skjønn?

Hvite roser som jeg heller ikke kjenner navnet på. Som dere skjønner er jeg ikke akkurat et kunnskapsrikt hagemenneske :)

Enkel og vakker.

Men Svarthyllen kjenner jeg til. Blomstene lukter fantastisk og hylleblomstsaft er bare helt nydelig . Og saften blandet med Farris gir en forfriskende sommerdrikk :)

Sånn var dagen i dag. Nå skal jeg ut og hjelpe Handymannen, før vi setter oss ned med en "kald en" på vår nye terasse :)

Nyt dagen!
Anette



6 kommentarer:

  1. Skal si det blir en flott terasse!! Så lurt med innebygde blomsterkasser. Veldig flink, han handy-mannen din!
    Hagemøblene ser veldig fine ut, dette blir bra! :-)

    SvarSlett
  2. Dette blir veldig bra, likte også blomsterkassene veldig godt :)
    Et godt tips for å finne ut hva planter/trær heter, er å ta med en grein på hagesenter å spør. De pleier å kunne svare ;)

    SvarSlett
  3. Så fint det blir hos dere! Flott terasse med de smarte blomsterkassene og lekre møbler! Får håpe det gode været varer....

    Fortsatt god søndag!

    Klem

    SvarSlett
  4. Terassen blir jo kjempeflott! Lurt med små kasser til planter! Hagemøblene dine er bare så lekre! Nå kan du jo kose deg i hagestolen mens du planlegger hvilke planter du skal ha! :) Dessverre er det jo ikke alle som bryr seg like mye om hagestell. Det er synd. Ugresset sprer seg jo til de som bryr seg... og litt demotiverende å luke når slikt skjer. Vi får bare ikke gi opp! Tusen takk for kjempekoselig kommentar på mitt forrige blogginnlegg. Jeg så på mailen at du la igjen kommentar, men fant ikke kommentaren din i innlegget. Merkelige greier. Vet ikke hva som har skjedd.

    Ønsker deg ei strålende fin uke!

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  5. Så deilig dette blir! Kjempesmart med nedfelte plantekasser. Det må være uhyggelig å måtte snike seg mellom vekster for å komme til et hus! Men du så hyggelig det var å få kommentar fra deg nå når jeg satt og renset jordbær:) Du har så herlig bloggnavn:)

    SvarSlett
  6. Flott terrasse! Og fint med møbler! Det har vi også, men hagen, den har vi tatt over og den er vi i ferd med å ødelegge ;)

    Vi har nok den type hage som er litt til sjenanse for enkelte av naboene, men vi satser på at vi klarer å få orden på den i løpet av sommeren.

    Og så lånte jeg den widgeten for å vise til andre innlegg - den var smart!

    SvarSlett