Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

onsdag 17. juli 2013

Det går på fram........

.....både med det ene og det andre her i heimen hos oss.

Levegg og gjerde rundt terassen er på plass og handymannen har begyndt å kle fra innsiden. Han gjør en flott jobb og jeg gleder meg til å vise fram sluttresultatet.

Selv om vi ikke er helt ferdig har møblene kommet på plass. Tror nok de står litt i veien for snekkeren, men han er tålmodig og forstår mitt behov for å begynne "innredningen" :)

En fin blanding av hvite, rosa og mørk rosa margeritter har fått plass i en gammel sinkbøtte.

Jeg klarte å brekke av to uskyldige, de har fått forlenget sin levetid i oldemors eggeglass.

Også restegarnsteppe mitt vokser sakte, men sikkert. Nå offisielt døpt til Filleryeteppe, for det minner faktisk om en gammeldags fillerye. Jeg har nok samlet dette garnet fra -80 tallet en gang og fram til nå. Jeg husker fremdeles stort sett hva de forskjellige garntypene har vært brukt til, så det blir litt mimring også mens jeg strikker :) 
Teppet er ca. 130 cm bredt og er foreløpig blitt ca 110 cm langt. Det begynner faktisk å minke på garnet, så jeg er litt spent på hvor langt det blir tilslutt. Men det blir det det blir :)

Nå har vi halvannen uke igjen til ferien vår begynner, det kjenner i alle fall jeg at skal bli godt. Ser fram til gode fjellturer og late dager på loffen. Det skal bli vanvittig deilig!

Fortsatt god sommer til alle mine bloggvenner :)
Anette

5 kommentarer:

  1. Så deilig og gøy med ny terasse!
    Og det teppe blir kjempe fin, fult av gamle minner, herlig :)
    Sommerklem fra meg.

    SvarSlett
  2. Nå er den jo nesten ferdig til finværet som er meldt. Så da kan dere jo riktig nyte det :)

    SvarSlett
  3. Skjønner veldig godt at du vil ta i bruk terrassen så snart som mulig, den ser ut til å bli kjempeflott!
    Så deilig med et filleryeteppe fullt av strikkeminner!
    Ønsker deg gode dager fram mot ferien! :-)

    SvarSlett
  4. Kjempefint teppe, smart måte å få brukt opp restegarnet på. Får håpe du får så varmt å fint vær på terrassen din så du ikke trenger å bruke det før til høsten.

    SvarSlett
  5. For et helt utrolig lekkert teppe du lager da. Nydelig,og så masse arbeide du har lagt i det. Supert blir det rundt deg også. Flink mann. Låner du han ut? Kunne trengt en til.
    Klemz

    SvarSlett