Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

fredag 12. juli 2013

Flott tur til Blomstølen

I dag har jeg hatt en av mine skjeldne fridager. Det kunne vært fristende å sette seg ned med et strikketøy og bare slappe av. Men heldigvis bestemte jeg meg for en dag i fjellet. Nærmere bestemt Etnefjellet. Først halvannen times biltur til Frette (Øyno) og så bar det to timer bratt opp til Blomstølen. 

Litt lavt skydekke til å begynne med, men det kom seg akkurat da jeg nådde hytta. Hytta ligger 630 m.o.h.

Et hjertelig lite inntrykk på veien :)

Litt usikker på hva disse heter, men søte er de :)


Haugesund Turistforening gjør et godt arbeid for at vi skal komme oss trygt over myrene. Hurra for dem :)

På vei ned brukte jeg god tid for riktig å nyte den flotte utsikten.

Norge er et vakkert land, ikke sant?

Jeg gikk alene, men hadde godt selskap allikevel. Det var så utrolig koselig å høre lyden av sauebjellene rundt meg der jeg vandret :)

Et dødt tre gjør fremdeles nytte for seg med T på stammen.

 Min fasinasjon for trær og røtter tar aldri slutt. Naturens kunstverk, spør du meg.

Klarer liksom ikke gå forbi disse flotte motivene. 

Siste bilde fra turen min. Nå er jeg nesten nede ved bilen. Alle bildene tok jeg på veien ned. Med så mye vakre motiver jeg måtte fotografere brukte jeg mye lenger tid på å gå ned enn det jeg brukte på turen opp :)

Dette var min tur i dag, takk for følget :)
Anette


8 kommentarer:

  1. Så fint å få bli med på stølen! Alltid kjekt å se fjellturbilder fra andre kanter av landet. Tur først, strikking etterpå spør du meg. Må jo nyte de fine dagene....

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Vakkert innlegg. så nydelig i Norges natur. takk for turen og dine inntrykk.
    Klemz

    SvarSlett
  3. Så nydelige bilder og flott tur dere hadde:) og ja Norge er et vakkert land og vi har det aller beste drikke vannet :)

    God helg klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Så fine bilder fra turen din til Blomstølen! Det er godt påfyll for kropp og sjel med slike opplevelser!
    Kaka i innlegget under her ser veeeeeldig fristende ut!
    Ha ei fin helg! :-)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for hyggelig kommentar og at du har lagt deg til som følger:) ha en fin sommer videre:) Bente

    SvarSlett
  6. Kjære Anette, så deilig tur du hadde. Veldig fint og herlig naturen.
    Ja jeg vil komme en gang til Haugesund veldig gjerne og se deg også.
    Men dene ganger jeg tenker det passer ikke med veien. Kanskje jeg kan
    komme senere en gang og vi gjøre en tur samme og strikke samme hyggelig.
    Ha videre fantastiske sommerdager. Kos deg. Stor klem fra Viola.

    SvarSlett
  7. Å for noen flotte naturbilder du har tatt! Følte jeg var med:) Det gjør godt for både kropp og sjel med slike fjellturer.
    For en fristende kake du har bakt i innlegget under. Takker for oppskrift!

    Sommerklem fra Hjørdis

    SvarSlett
  8. Hei, hei.
    Ja, vi bor i eit vakkert land det viser bilda dine for dei var heilt nydelige å sjå på. Det er så fint å kunne studere alle naturens kunstverk og det har du funne mange av på turen din. Tusen takk for ei fin naturoppleving og takk for dine koselige besøk og kommentarar på bloggen min, det sett eg pris på.
    Klem frå MarJE.

    SvarSlett