Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

onsdag 16. januar 2013

Skatter i fjæresteinen!

Nå har fruen i huset gått til innkjøp av elektrisk drill . Nå skal rekveden til pers. Kreativiteten skal få blomstre og det skal lages både knaggrekker og hyller og det jeg ellers måtte ha fantasi til. Snart blir det tur til mitt hemmelige rekvedsted for å finne flotte skatter.

Så har jeg lyst til å vise dere en av de flotte presangene jeg fikk av min mann til jul. Det er et stykke rekved som kommer fra en gammel robåt. Furet og værbitt med avslitt maling og rustne jernnagler. Denne fant han i fjæresteinene i den tidligere hjembygda si en dag han var ute på tur.
                                         
 Da den var innpakket og lå under juletreet, eller egentlig sto ved siden av, fikk jeg en vond følelse av at dette var et par slalomski. Vi hadde nemlig nettopp snakket om at vi skulle utfordre oss selv og lære oss dette. Jeg har aldri stått på slalomski og derfor fikk jeg litt vondt i magen :) Men heldigvis var det ikke det :)                                

 Her ser dere de flotte rustne naglene. I min barndom var jeg med min far og klinket nagler på hans gamle trebåt. Det husker jeg var gøy og har siden tatt med meg som et godt minne.

Jeg har valgt  å lakke med vannbasert mattlakk for å beholde den litt lenger. Naglene var nemlig i ferd med å gå i oppløsning. Denne fjøla har også sin spesielle historie og har faktisk tilhørt min manns tidligere svigerforeldre. Flotte mennesker som jeg også har hatt gleden av å treffe :)



Neste gang skal jeg vise dere et litt originalt innslag i den nye kjelleren min. Gjenbruk av et spennende funn inne i en vegg :)

Ha en fin kveld!
Anette


4 kommentarer:

  1. Ååå, rekved er så fiint :-) gler meg til fortsettelsen!
    Så flott gåve!
    Silje

    SvarSlett
    Svar
    1. Rekved kan være vakkert, gjelder bare om å se verdien av det som gjemmer seg innimellom alt søppel som ligger strødd i vannkanten :)
      Anette

      Slett
  2. Roligt med saker som har en historia och som kan bevara minnen. Fint att göra nytt av gammalt! / Annika

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig med deg. Et lite kunstverk i seg selv, hvor affeksjonsverdien er den største verdi :)
      Anette

      Slett