Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

torsdag 3. januar 2013

Enkle bordekorasjoner!

Jeg liker å pynte festbord enkelt Ikke alltid det skal så mye fantasi til heller for å gjøre det litt koselig.  Jeg elsker tulipaner, jeg synes de er utrolig vakre. De passer like godt på et julebord som på et vårlig pyntet bord.

Her har jeg satt dem i tre glass; et sjampanjeglass, et hetvinsglass og et farrisglass for å få litt høydeforskjell. Syntes det ble enkelt og fint.

Denne dekorasjonen er fra et vårlig konfirmasjonsbord. Her har jeg lagt trollhassel rett på bordet og lagt litt eføy rundt. Rett før gjestene kom puttet jeg korte tulipaner inn i mellom greinene på hasselen, eller la de rett oppå. 
De holdt seg faktisk friske og fine under hele selskapet. Og så var det gjort på et øyeblikk :)

*
Nå kjenner jeg at jeg begynner å glede meg til våren og til tulipanene kommer i bed og krukker :)

Anette

2 kommentarer:

  1. Hei,,,,helt enig, å dekke bord er det koseligste jeg vet, Så når vi skal ha gjester er det borddekkingen jeg bruker god tid og planlegging på. Liker godt å bruke mye naturmaterialer jeg,,,,,
    God søndag til deg.
    Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, et fint dekket bord er hyggelig når vi har invitert til middag. Jeg overlater gjerne matlagingen til min mann, men borddekningen vil jeg helst ha kontroll på selv :)
      Ha en fin søndag du også
      Anette

      Slett