Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

onsdag 2. januar 2013

Deilig vinterdrikk!

 KRYDRET EPLESIDER

Har du mer igjen av julens krydder? 
Da kan du lage denne deilige vinterdrikken som varmer langt inn i sjela. Kanskje du kan ha den i termos og ta den med ut på vinterens skitur? Eller i en stor kopp som du kan nyte når du kroer deg under teppe i benken eller foran peisen på kalde vinterkvelder?
Deilig er den i alle fall. Jeg fikk den på et julekort fra en venninne i -98, en original og koselig julehilsen.



Til 4 personer:

1 liter eplesider eller eplemost
3 ss brun farin
4 - 5 hele allehånde
8 - 10 nellikspiker
3 kanelstenger
litt muskat
*
1 kanelstang og 1 appelsinskive i hver glass
*
Bland alle ingrediensene, kok opp og la trekke i 20 minutter.
Sil fra krydderet og server varm eller lunken
*
Jeg har, etter at drikken er ferdig, delt kanelstengene i to på langs og brukt en i hvert glass sammen med en halv appelsinskive.

Velbekomme, håper det smaker :)

Anette


3 kommentarer:

  1. Ønsker deg, Anette og alle dine kjære alt godt i dette året !
    Takk for oppskrift på deilig vinterdrikk, den vil eg skrive av og lage.
    Lysdekorasjonen i kakeformen vart så fin! eg brukte nøtter, kongler og tørka appelsinskiver, og rødt silkeband rundt formen.Besøkende la merke til den fine/orginale lyspynten. Takk for at du deler ideer med oss !
    Hilsen og klem fra Reidun.

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nyttår til deg også, Reidun! Jeg synes det er så kjekt at du er med meg her :)Håper at vi kan treffes i det nye året.
      Klem fra meg

      Slett
  2. Hei;)
    Denne skal jeg prøve en kveld;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett