Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

søndag 17. november 2013

Lyslykter og Give Away i posten!

Hei, alle sammen! Lenge siden sist jeg laget et innlegg. Mye skjer rundt meg for tiden, og det jeg har av overskudd og energi blir stort sett brukt på det aller mest nødvendige. 
Men innimellom gleder jeg meg med enkelt håndarbeid og det har blitt noen lyslykter etterhvert. Enkelt arbeid, men som gir mye glede. Både å lage og å gi vekk.

Denne ble laget på bestillig fra min datter. Laget av hamptau og med et lilla bånd ble dette en liten adventslykt.

Enda en lyslykt av hamp, litt mindre enn den forrige. Dette ble en liten gave
 til en god venninne.

En to-farget lyslykt i beige og rosa. To bittesmå garnrester jeg hadde, akkurat nok til 
denne lykten.

Lyslykt i tykt ullgarn med hamptau rundt. Synes det ble flott på det gamle tinnfatet. Formen som te-lyset står i fant jeg på et loppemarked for en tid tilbake. Har flere planer med disse.

Disse to, laget i off-white ullgarn og med julebånd, skal gis vekk på en julefest. Vi skal alle ha med en gave og disse er blitt bestilt til anledningen. Men ingen vet hvem som får dem :)

En potteskjuler ble også til. Den er satt utenpå et glass som det har vært duftlys i. Denne er laget i bomull.

Nå er det også offesielt slutt på restegarnsprosjektet mitt. Store mengder er brukt opp og nå har jeg ikke mer garn til skikkelige prosjekter. Faktisk har jeg nå kjøpt inn en del garn fra Kina som jeg har store planer med. Forskjellige typer garn av både bambus, kashmir, mohair og milky. Alle i en herlig kvalitet. Og jeg gleder meg som en unge til å begynne. Det vil si at jeg har begyndt så vidt på en babybody av bambusgarnet. Gleder meg til å vise det senere.

Sist, men ikke minst fikk jeg en flott gave i posten for en tid tilbake. Da vant jeg dette flotte settet fra  Annika med bloggen Greitzan

Tusen takk!
Jeg vet om ei lita tulle som kommer til å bli veldig glad for å få dette :)

Ønsker alle en fin søndagskveld!
Anette



12 kommentarer:

  1. Hei;)
    Så herlige lyslyktene dine er. Så heldige de er som får en på julefesten;)
    God søndagskveld til deg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Mange fine lyslykter du har laga.....kjekt å gi vekk og kjekt å få.
    Nydelig sett du har vunne også.

    God ny veke til deg.

    SvarSlett
  3. hei der og tusen takk for bestandig trivelige kommentarer i min lille blogg ;)

    så flink du er til å hekle da!! elsker de i hamp, skikkelig rustikk-coole ;)

    kos deg i søndagskvleden, eller restene av den du også. klem fra GundaM

    SvarSlett
  4. Så mange fine lyslykter, de gir et fint og koselig lys nå i mørketiden. Gratulerer med gevinst :)

    SvarSlett
  5. Deilig gevinst :-) så fine lyslykter du har hekle - herlig med levende lys nå.
    Fin at du er her igjen! Hadde du fine opplevelse :-) Ha en fin uke.

    SvarSlett
  6. Flotte lyslykter, igjen! Det er fint å ha noe smått og sysle med, når tiden ikke strekker til. Dette er jo terapi!
    Tusen takk for kjempeflott kommentar på jakken min, det varmet☺
    -Anne-

    SvarSlett
  7. Nydelige lyslykter. Vi trnger den stemningen lyktene gir nå. For et flott sett du vant da.
    Klemz

    SvarSlett
  8. Fine lyslykter du har laget, så tøft det ble med hekling i hamp!
    Gratulerer med flott premie! :-)

    SvarSlett
  9. Herlige lyslykter du har laget!! Blir en spesiell og ekstra lun kos med slike i ull:)
    Tusen takk for kommentar hos meg! (ligger litt på etterskudd med å besøke andre)
    Ha en nydelig dag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  10. Nydelege lyslykter du har hekla, og så flott premie du har vunne :)

    SvarSlett
  11. Så flotte lykter du har laget:-) Fortsatt god helg! Klem Marianne

    SvarSlett
  12. Kjempefine lyslykter og potteskjuler du har lager. Fin effekt med hampetsu.

    Så heldig du er som vant så flott lue og skjerf!

    Fin uke ønsker jeg deg!

    SvarSlett