Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

onsdag 27. juni 2012

Malermester og akrobat!

Hvis dere tror at jeg bare loffer rundt på øya og koser meg med gamle minner og skatter, ja da tar dere feil! For mesteparten av dagen når jeg har fri henger jeg i stige og maler hus i byen. Huset her er himmelhøyt, sånn føles det i allefall. To leiligheter over hverandre. Og jeg er høyt oppi stigen, oppe hos naboen i andre etasje (minst 50 meter over bakken........:=))

Om jeg er redd? Ja, det kan du være sikker på. De fleste som passerer på gata når jeg henger der tror jeg også er redde på mine vegne. For de fleste stopper og enten kommenterer hvor flink jeg er eller at det kommer til å gå galt sånn som jeg vagler. I går kom en mann helt inn på gårdsplassen for å vise meg hvordan jeg burde sette opp stigen. For den sto i alldeles feil vinkel. Jeg satte opp min tøffe mine og lo og sa at: "dette kommer nok til å gå bra". Da gikk han med følgende avskjedsord: " Dette har ikke jeg nerver til å se på".
Datteren min hjalp til og støttet stigen og da gikk det bra:=)

En mindre utfordring var å male over kjellertrappen, men jeg fant råd for det også:

                                                                          
                                                                                
                                                                              
                                               
En ting er i allefall sikkert, jeg har aldri snakket så mye med naboer og tilfeldig forbipasserende som disse dagene som jeg har malt. Egentlig kjempekoselig:=)

Ha en fin malesommer alle dere som har denne forpliktelsen:=)

Anette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar