Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

torsdag 31. august 2017

Kreativ utfordring!

Til bursdagen min i vår fikk jeg en kreativ utfordring i gave av min yngste datter. Hun hadde kjøpt en forundringspakke til meg med forskjellige flotte garnnøster i.
En sånn gave gleder en strikkeglad dame.😊

Første prosjektet ble påbegynt av det grå garnet. Det ble rett og slett et et teppe som skal bli med på hytta når den står klar til våren en gang. Strikket i falsk patent: rett på framsiden og en rett og en vrang på baksiden. Med rillestrikk rundt det hele.

Garnet het Tweed, så vidt jeg husker, og med små farge "dotter" i forskjellige farger over det hele. Kommer til å varme godt etter en lang dag på tur 🌄

Litt av det rustrøde garnet ble også brukt til et lite prosjekt. Men det er ikke ferdig montert så det får jeg vise når det er klart. Må bare kjøpe med en arbeidslampe først, merker at synet ikke er som det har vært 😒

Ønsker dere en flott helg med masse godt høstvær og kreative utfordringer!
Anette

5 kommentarer:

  1. Så flott gave, her var det mye fint garn!
    Teppe var flott og det så utrolig deilig ut. Spennende å se hva du strikker av det rustrøde.
    Ønsker deg en riktig god helg.

    SvarSlett
  2. Hei og takk for koselig kommentar hos meg. For en herlig utfordring! Nydelige farger.
    Jeg liker også å strikke, men må være litt forsiktig grunnet en skulder og nakken, som krangler litt for tiden. Strikker mye etter eget hode, da blir det unike plagg. Men har ikke vært flink til å legge ut bilder, kanskje jeg skulle starte med det?
    Ellers: pleddet ditt - jeg har strikket flere tepper i samme "halvpatent", men da i tynt bomullsgarn...Grei "TV - strikk", trenger ikke tenke, bare å la fingrene gå.
    God helg!

    SvarSlett
  3. Kjempefin gave å få! Og et flott teppe ble det! Lykke til med prosjektet som er underveis!

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Artig gave og mye fint garn. Teppet ser veldig flott ut! Tweed er et supert garn til det meste og det varmer bra. Spennende nytt prosjekt du jobber med der. Ser veldig fint ut :)

    PS - og det med arbeidslys har jeg begynt å kjenne på også... :o

    Nyt dagen! :D

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelig hilsen hos meg. For en utrolig koselig gave, og samtidig en kreativ utfordring 😊 Artig å se hvor mye man egentlig får ut av en slik nøstegave.

    SvarSlett