Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

torsdag 4. september 2014

Alltid verst før det blir bedre!

Ja nå er snekkerne i full sving i leiligheten min. På mandag begynte de. Nå har de fått skiftet alle vinduene og jeg skal ikke fryse i vinter :) 

Ja, det ser ut som en byggeplass. Det er jo det det er. At dette skal bli kjøkken og stue er vanskelig å se akkurat nå :)

Bak reisverket var badet mitt. Nå er fliser og gulv hogget opp. Dette blir en del av kjøkkenet. Innerste delen blir et toalett.
Det blir ufattelig mye støv. Og selv om jeg holder døra til kjelleren, hvor jeg nå bor, lukket, trenger det seg inn over alt. Men dette får jeg leve med, det er snart over (forhåpentligvis...)

I mens har jeg innrettet meg i kjelleren så godt som jeg kan. Egentlig synes jeg at jeg har fått det veldig koselig :) En av ungene kommenterte at det var nesten som å være på hyttetur....

Her er den ene soverommet blitt til kombinert lager og kjøkken. Farmors gamle symaskinbord har fått en voksduk på og fungerer som oppvaskbenk. 

Her er esker, madrasser og min gamle skjenk lagret. Arbeidsbordet mitt er blitt kjøkkenbenk og middagen min blir stort sett varmet i microen. Det får gå for en stund :)

Gjesterommet har blitt soverommet mitt for denne perioden. 

Og min lille tv-stue har akkurat plass til meg, tv-en min og bildene mine som er lagret bak benken. Og litt plass til strikkekurven min :)

Egentlig har jeg alt jeg trenger her nede. Heldigvis, for her skal jeg bo noen måneder :)

Ønsker alle en herlig helg!
Anette


4 kommentarer:

  1. Så spennende med en slik storopp-pussing. Gleder meg til å se hvordan det blir. Du har jo fått det veldig koselig i kjellerleiligheten din. Kos deg som kjellerboer noen måneder, det blir så bra å flytte opp igjen;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Du har det jo koselig og fint allikevel. Et styr er jo dette. Skulle gjort noe med kjøkkenet mitt jeg også.
    klem

    SvarSlett
  3. Imponerende! Jeg blir helt svett ved tanken, men det er heldigvis annerledes for den som er midt i prosessen. Dette blir bra! Koselig at du viser oss underveis-bilder.

    God helg fra Ingunn midt i helgavasken

    SvarSlett
  4. Lukke til!
    ttt, men vert nok bra til slutt :-)

    God helg!!

    SvarSlett