Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

onsdag 8. august 2012

En vannvittig dag!

Vi slapp ikke unna, vi heller. Ekstremnedbøren fant veien inn i røyrene under kjelleren hos oss, opp i sluken, inn under veggene til alle naborom, utover gulvene og tilslutt la det seg godt tilrette under parketten i alle rom. Da hadde det vært innom møbler, tepper, dyner, soveposer osv.
Jeg skulle bare ned å hente noe før jeg skulle gjøre meg klar for jobb. Tror jeg ble så sjokkert over synet som møtte meg i kjelleren at det eneste jeg klarte å si var: "oj"og "oj" igjen. Men mer saftige ord kom etterhvert:=) det skal jeg love. En kjekk sjef klarte heldigvis å gi meg fri på kort varsel.

Sånn så det ut etter at vannet hadde trekt seg tilbake. En positiv ting: det luktet ikke kloakk:=)

Det ser nesten tørt ut under parketten, men det skal jeg love at det ikke var. Under platene her var det nesten basseng. En positiv ting: vi har funnet en kjempefin parkett av ask som iallefall jeg synes er mye finere enn den som var, og så får vi lagt varmekabler også her som i de andre rommene:=)

Iallefall en vegg måtte rives, muligens flere. Det vil vise seg etterhvert. Positivt? Tja, vi får fjernet panelveggene og så skal vi tapetsere med en fin tapet. Da blir kjelleren litt lunere:=)

Her står byggtørkeren på vaskerommet. Positivt med dette? Bortsett fra at kjelleren blir tørr igjen, vet jeg ikke helt. Den bråker og durer noe aldeles forferdelig både natt og dag og gjør det ikke enkelt å sove på nettene. I følge arbeidsfolkene kan det ta opptil 8 uker før det er helt tørt. Hjelpe meg.....:=(
                                                                                                                                                     
Og sånn ser det ut i spisestuen vår nå. Ikke spesielt koselig, akkurat. Heldigvis har vi fått satt mange esker på loftet hos naboen. Og det positive er at nå får jeg ryddet vekk en hel del som kan kastes eller gis vekk:=)

Ja, sånn er vår hverdag nå. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe. Vi kommer til å få en flott kjeller tilslutt.... en eller annen gang:=)

Anette
                                                                                

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar