Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

fredag 4. mai 2012

Kvinners selvbilde

På min forrige arbeidsplass hadde vi en stor oppslagstavle på toalettet. Der ble det hengt opp mangt og mye, både til glede og ettertanke. Et toalettbesøk ble et lite fristed, med posiv egentid og mulighet for refleksjoner. Her er noe av det jeg fant på tavla.

Kvinners selvbilde.
3 år:     Hun ser seg i speilet og ser en dronning!
8 år:     Hun ser seg i speilet og ser Askepott
15 år:   Hun ser seg i speilet og ser en Stygg Stesøster (Mamma, jeg kan ikke gå på skolen når jeg ser sånn ut!)
20 år:   Hun ser seg i speilet og ser "for tjukk/ for tynn, for kort/ for lang, for rett/ for krøllete" - men bestemmer seg for å gå ut likevel.
30 år:   Hun ser seg i speilet og ser "for tjukk/ for tynn, for rett/ for krøllete" - men finner ut at hun ikke har tid til å fikse det, så hun går ut like.vel.
40 år:   Hun ser seg i speilet og ser "for tjukk/ for tynn, for kort/ for lang, for rett/ for krøllete" - men sier til seg selv "jeg er i det minste ren", og går ut likevel.
50 år:   Hun ser seg i speilet og ser "jeg er", og går dit hun har lyst til å gå.
60 år:   Hun ser seg i speilet og minner seg selv om alle de som ikke kan se seg i speilet lenger. Hun går ut og erobrer verden.
70 år:   Hun ser seg i speilet og ser visdom, latter muligheter. Hun går ut og nyter livet
80 år:   Hun gidder ikke se. Hun putter på seg en lilla hatt og går ut for å ha det gøy med verden.

Ukjent

NB! Jeg skal i konfirmasjon i morgen. Har ingen idè om hva jeg skal ha på meg, om jeg har strømpebukse eller sko jeg kan bruke. Hjelp! Tror jeg bruker 80 år`s varianten i morgen:=)
God helg, alle sammen!
Anette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar