Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

lørdag 28. april 2012

Nostalgi

Etter en liten gjennomgang av ting og tang i garderoben fant jeg min gamle turndrakt. Denne vekker virkelig gamle minner. Husker jeg begyndte på turn da jeg var fire år i Gamle Turnhallen i Haugesund. Masse unger og foreldre, kaos og svettelukt i garderoben. Og turnsokkene hadde en helt spesiell lukt husker jeg.
En gang jeg som fireåring strevde med å få på meg skoene etter trening og reiste meg opp igjen var verden helt svart. Da sto jeg under skjørtet til en stor dame. Og jeg var kjempeflau etterpå.

Ellers husker jeg den gamle damen som spilte piano i turnsalen på hver øvelse og oppvisning, hun syntes jeg alltid så så snill ut. Og den mer bestemte turninstruktøren.
Jeg var kjemestolt og kry når jeg kunne ta på meg denne flotte matrosdrakten og være med på turnoppvisning som juleavslutning. Kan ennå kjenne forventningen og kriblingen i magen da jeg gikk ut i salen sammen med de andre ungene og visste at så mange skulle se på oss. Og hele gulvet var merket med krysser, så vi visste godt hvor vi skulle stå.

Ja, det var tider det. Jeg gikk på turn til jeg var 14 år. Da var det slutt. På den tiden var jeg blitt litt mer opptatt av andre ting.
Feks. gutter og sånt....:=) Men jeg har utrolig mange flotte minner fra denne tiden med fellesskap, oppvisninger og stevner rundt om kring i Rogaland. Gøy å mimre.

Ha en fin helg alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar