Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

mandag 6. april 2015

Herlig helg i vinterfjellet!

Vi er ikke bortskjemt med snø her på Haugesunds kanten. Skal vi ha skikkelig vinter må vi et stykke av gårde. 
Derfor gikk turen til Haukeliseter i helga med med mitt barnebarn på 5 år. Og vi har kost oss :)

Lørdag kom vi opp i strålende sol. Og så fikk vi til og med besøk av Redningstjenesten med sitt flotte helikopter. Det var stor stas, både for små og store. Heldigvis var de bare på besøk, de ville nok bare ha en pause med kaffe og kanskje en vaffel? :)

Ikke bare vi som koste oss i det flotte påskeværet her, nei.

Første gang for 5-åring på ski. Skiene har han fått låne av søskenbarnet. Det ble tre korte turer i løpet av helgen. Han syntes nok at det var kjekt, men tålmodigheten var nok ikke helt på topp. Men det fikk gå i hans tempo, det skal jo være kjekt også. Men flinke var han!

Her har han nok litt mer kontroll. Han storkoste seg da han fikk boltre seg fritt i snøen, og det gjorde jeg også :)

Sjekk dette gliset, da :) Tenk å være så glad for en kopp varm sjokolade og nybakt kanelbolle :) Haukeliseter sitt bakeri var en opplevelse for 5 - åringen.

Vi koste oss mange timer i akebakken. Bestemor hadde lånt et rosa "rumpebrett" og det er lenge siden jeg har hatt det så gøy og ledd så mye. Mye knall og fall på oss begge, men det hører jo med :)

 Dagen i dag ble avsluttet i selskap hos søskenbarnet som snart fyller 6 år. Denne flotte kaken hadde mammen til bursdagsbarnet laget. Her er det både prins og prinsesse, men prinsessen forsvant litt bak lysene. Tror det ble nok godteri på både bestemor og barnebarn denne påsken. Men det er jo bare påske en gang i året, så da så...:)

Nyt siste rest av påsken!
Anette

7 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig hilsen hos meg! Synes absolutt du skal prøve pizzasnurrer! Det var en positiv erfaring, og det var første gang jeg laga det også.
    For en fin fjelltur dere fikk! Haukeliseter må jo være toppen i påska.
    Koselig bilde av gutten med kakao og kanelbolle!

    I dag ble det temperaturstigning her, hele 10 plussgrader midt på dagen.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Tusen takk for en koselig kommentar hos meg. Heldig du er som kom deg til fjells med barnebarnet og ha flotte opplevelser med aking og skigåing. Sistnevnte på taes på barns premisser, man skal jo nyte skituren. Hos meg var det ingen forhold i bakken for aking. Mildværet tok siste rest av snøen i bakkene. I dag høljer regnet ned og den tar vel siste rest i skogen også får jeg håpe.

    Blir baking av kanelsnurrer her på onsdag med barnebarnet som blir 7 år i morgen.

    Kos deg med siste kvelden av påsken.

    Klem fra Eva i nord.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg. Fin blogg du har , Jeg har kost meg med innleggene og sett nedover på alle de fine bildene. Ser nok helt sikkert innom igjen:)

    SvarSlett
  4. Såg ut som ei kjekk helg på fjellet!

    SvarSlett
  5. Åh så kjekt dere har hatt det, flott med litt kvalitetstid. Flotte bilder

    SvarSlett
  6. Tusen takk for koselig kommentar hos meg. Så kjekt å høre og så fant jeg bloggen din. Nå er du lagret, for her kommer jeg tilbake :)

    Syns det er herlig å tilbringe tid utendørs - både alene, med turselskap - og gjerne med mine små så lenge de vil, hihi :) Nydelige påskebilder her hos deg. For en sjarmør du hadde med deg da. Det herlige gliset på kafeen der også. Et bilde sier mer enn 1000 ord :))

    Ser frem til å følge deg videre.
    Ha en flott dag! :)

    SvarSlett
  7. Då eg spurte kossen han hadde hatt det, så fekk eg et stort smil og tommelen opp :-) så kjekt at han fekk væra med deg opp :-) klem

    SvarSlett