Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

fredag 28. juni 2013

Shopping på Gjenbruken!

Det er skjeldent jeg har fri en ukedag. Med jobbing på dagtid mandag til fredag har jeg lite overskudd til shopping etter arbeid. Men i går avspaserte jeg og da benyttet jeg anledning til å stikke innom Gjenbruken i Haugesund. Det har jeg lenge hatt lyst til, men de stenger før jeg er ferdig på jobb om ettermiddagen.
Men i går fikk jeg altså anledningen. Og noen skatter fikk være med meg hjem :)

En gammel kasse brukt til sprengstoff fra Norsk Sprængstofindustri A/S har blitt til en oppbevaringskasse for mine interiørblader.

25 kilo gummidynamitt tok denne kassen. Fabrikken ble startet en gang rundt 1917 og eksisterer ikke i dag i den form. Hadde først tenkt at den skulle stå ute på terassen med planter i, men er litt redd for at den skal bli ødelangt. Så forløpig får den stå inne.

En gammel kobberkjele fant jeg også. Litt usikker på hva den er brukt til, men flott var den i allefall. I bakgrunnen står min mors bordvev. Denne hadde jeg tenkt å lære meg å bruke, men det ble aldri noe av. Nå har den stått i mange år og er blitt en del av interiøret :)

Tilslutt fant jeg en søt liten heklet brikke
 Den har fått plassen på kommoden på soverrommet, romantisk og lekkert  synes jeg :)
Jeg er riktig fornøyd med gårsdagens fangst, alltid kjekt med noe "nytt" :) Og prisen er det ingenting å si på, 375,- var alt jeg måtte ut med. Kjekt det også :)

Ønsker alle mine bloggvenner en fin helg!
Anette

5 kommentarer:

  1. Herlige skatter :o) Så kjekt med en fridag slik at du fikk tatt den turen :o) Jeg liker så godt å høre om de små historiene bak disse tingene, slik som denne kassen din. Ha en herlig dag! Klem fra Nina

    SvarSlett
  2. For en flott kobber-kjele! Det var litt av et funn! Nydelig brikke og artig kasse! Sikkert ikke mange slike i bruk nå.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så flotte og praktiske bruktfunn :) God helg.

    SvarSlett
  4. Heisann Anette

    Flirer fortsatt over navnevalgene våre, verden er ikke stor :)

    Takk for titten, jeg skal nok bruke mere tid å tråle prosjektene dine.

    SvarSlett
  5. Så fint Anette :-) Ble inspirert kjenne eg :-)
    Hilsen Gunn

    SvarSlett