Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

lørdag 25. mai 2013

Sommerslige sysler!

I dag stråler sola fra blå himmel. Jeg har vært ute og handlet uten å måtte ta på meg yttertøy. Det kjennes rett og slett deilig :) Og så har jeg endelig funnet meg noen fine utemøbler etter å ha vært rundt på de fleste møbelbutikker. Nå må jeg bare vente til handymannen er hjemme så han kan hjelpe meg å få de hus :)

Disse fant jeg på OBS hypermarked i Haugesund, en butikk jeg skjeldent kommer på å stikke innom når jeg skal se på møbler. Men her hadde de mange fine hagemøbler. Bilde er fra nettavisen deres. Så får vi se om det om det blir de som kommer til å stå på terassen min i sommer :)

Imens strikker og strikker jeg på mitt restegarn. Men nå begynner jeg å glede meg til jeg kan kjøpe inn nytt garn og starte opp med nye og spennende prosjekter :) Begynner nok å bli litt tom for idèer, selv om det finnes noen få igjen inni mitt hode :). Men siden jeg har lovet meg selv å ikke handle nytt før på lenge enda så får jeg bare forholde meg til det.... sånn er det med den saken.... :)

Så jeg rotet rundt i restekassene mine og fant fram to nøster Cairo mersierisert egyptisk bomull kjøpt for mange år siden.
Hadde først lyst til å lage vaskekluter, men merserisert betyr at garnet er behandlet i en kjemisk prosess. Det blir blankere og glattere enn vanlig bomull. Derfor egner det seg ikke til  vaskekluter fordi det ikke trekker så godt vann til seg.

Så da ble det et par grytekluter i glattstrikk og perlestrikk i stedet for.
Synes de ble søte og sommerslige :) Hadde ikke nok garn til å hekle kanten rundt, men siden det ikke er mangler på restegarn her i huset, løste det problemet seg :)

Og tilslutt ble det et lite telefonetui til. Det har blitt en del av dem etterhvert. Forhåpentligvis vil noen ha dem, det hoper seg litt opp nå :)


Ønsker alle mine bloggvenner, nye og gamle, en fin helg!

Klem fra Anette


5 kommentarer:

  1. Kjempefine grytekluter! Kan komme i sommerstemning av mindre!
    Artig mobiletui også! Synes du er flink som kjører på med restegarnet. Her går det i julegave-strikk, mye halvferdig.....

    Sommerdag her også. Vi har holdt på med vinterveden, men nå blir det strikking til håndballkampen.

    Fin lørdagskveld til deg!

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei Anette, jeg gleder meg jeg har deg endelig i blogglisten min:-)
    Ønsker deg lykke til med terassenmøbler og så deilig været i Norge... det er så fint.
    Vi har uvanlig kald nå, men jeg reiser ja. Masse moro med strikke til solen jeg ønsker deg! Din telefonetui med norsk farger er veldig artig... grytekluter er pen også. Ha det veldig fin og hjertelige hilsen fra Viola.

    SvarSlett
  3. Er så herlig å ikke ha på seg så masse klær :) Fikk følelsen av at jeg liksom hadde glemt noe i går- men så var det bare at det er mindre å dra på :)

    Kjempefine hagemøbler- tenker du gleder deg til å få de på plass.

    Du er en mester på strikking da- får til det meste, søte grytekluter :)

    Har hatt barnebarnet på 1,5 på overnatting og nå skal vi bake ut oste og skinke horn :) blir nok god hjelp..ha ha :)

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Slike grytekluter må du lære meg å lage. Men jeg ønsker å hekle de. Disse var jo helt fantastisk sjønne :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)Nå henger de på kjøkkenet på hytta hos Turid.
      Vi tar oss en kveld, så lærer du det på en, to, tre..... :)
      Klem fra meg

      Slett