Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
. . . . min dagbok om håndarbeid, gjenbruk, mat, interiør, turene mine, og andre ting som skjer mellom himmel og jord . . . .

søndag 29. juli 2012

Tallerkenhylle!

For en del år siden laget pappen min en tallerkenhylle til meg. Den har dessverre bare blitt liggende. Nå har den blitt malt hvit og har kommet til heder og verdighet på kjøkkenet vårt.

Pyntehåndkleet laget farmor Anette, i sin ungdom, i engelsk søm og med nuppereller langs kanten. Utrolig vakkert.


Tallerkene ble kjøpt inn til konfirmasjonen min i 1974:=)

Det begynner å bli en del gamle ting hos oss nå. Men jeg synes det er sjarmerende når hver ting har en historie å fortelle. Det er noe med å ivareta arven vår. Nye ting har ikke alltid samme sjarm og personlighet. Men så er det noe med å balansere det da, jeg vil jo helst ikke bo i et museum:=)

Anette
                                                                                                                                                                                                                                  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar